Šio tinklaraščio pranešimų skaičius: 916

4. /
  5. Reportažai
  6. /
  7. Brangiausias kelionės turtas –...

Šių metų rugsėjo pabaigoje, rugsėjo 27 d. – spalio 1 d., su Šiaulių ekumenine grupe išvykome į Taizė bendruomenės organizuojamą Ekumeninę maldos vigiliją „Together” („Kartu”) skirtą jaunimui iš viso pasaulio Romoje.

Mūsų grupę sudarė įvairūs žmonės, jauni ir vyresni, skirtingų profesijų, užsiėmimų ir veiklų, sujungti bei įkvėpti ekumeninės bendrystės dvasios. Mūsų tarpe buvo moksleivių, studentų-istorikų, menininkų, muzikantų, bažnyčios tarnautojų, giedotojų ir dvasininkų. Viso 14 žmonių grupė.

Kelionėje iškelti ne tik dvasiniai ir krikščionių vienybės tikslai, bet kartu noras pažinti ankstyvos krikščionybės, antikines vietas Romoje, dar geriau suprasti vieni kitus kelionėje. Romoje pirmiausia aplankėme garsųjį Vatikano muziejų, kuriame išvydome gausią senųjų civilizacijų, antikos ir vėlesnių laikų meno šedevrų įstabią kolekciją. Gyvoje žmonių upėje, kartu su turistais iš įvairių tautų, lėtai judėjome link svarbiausio muziejaus objekto – Siksto koplyčios, kurią ištapė scenomis iš Biblijos genialusis Mikelandželas. Siksto koplyčia – didžiulis traukos centras – tiek dvasios, tiek meno žmonėms. Vėliau apsilankėme Šv. Petro Bazilikoje. Nustebino aikštės architektūros ir Bazilikos vidaus didybė, puošnumas, prabanga.

Kitą dieną pakilome į Bazilikos kupolo apžvalgos aikštelę pažvelgti į Romą – miestą įsikūrusį ant septynių kalvų. Senasis miestas atsivėrė, kaip ant delno, sunkiai nusakomu savo statinių, aikščių ir parkų grožiu, apšviestu skaidrios ryto saulės. Po to aplankėme kitą, seniausią V a. Romos Maria Majore baziliką, Panteoną, Koliziejų, Romos imperijos antikinį miestą, vakare Trevi fontaną ir Ispaniškuosius laiptus. Visos kelionės metu daug kur ėjome pėsti, važiavome miesto autobusais ir metro. Piligrimystę nuolat turtino tarpusavio bendravimas, pagalba vienas kitam, malda, giedojimas, kūryba, piešimas skirtingose miesto erdvėse. Kelis rytus iš eilės pradėjome trumpa homilija ir maldos impulsu, kuriuos vedėme pasikeisdami kunigas Artūras Jankauskis ir aš. Dalinomės savo mąstymais iš Šventojo Rašto ir įžvalgomis iš krikščionybės istorijos, kuri, deja, ne visada buvo šviesi, bet ir turi savo skaudulių – išvagota skilimų, priešiškumo, žaizdų iš įvairių konfesijų pusių. Grupės nariai taip pat atvirai dalinosi savo refleksijomis, apmąstymais, nevengė atvirtai pažvelgti į kontraversines krikščionių istorijos puses.

Galiausiai, šeštadienį sudalyvavome Taize organizuotoje Ekumeninės maldos vigilijoje, kuri vyko Šv. Petro Bazilikos aikštėje. Jaunimo malda tapo preliudija katalikų bažnyčios vyskupų Sinodui, kuris įvyks spalio pradžioje. Į Bazilikos aikštę susirinko jaunimas ir tarnautojai iš viso pasaulio, skirtingų bažnyčių bei konfesijų. Ekumeninėse pamaldose skambėjo giesmės, maldos, intencijos, liudijimai, buvo rodomi vaizdo filmai. Pagrindiniu pamaldų leitmotyvu pasirinktas Jėzaus palaiminimas – „Laimingi vargšai dvasia, nes jų yra Dangaus karalystė”. Buvo daug kalbama jaunimui ir visiems aktualiomis temomis, paliesta skirtinga problematika: žmonių su negalia vaidmuo krikščioniškose bendruomenėse, pagalba smurto aukoms patiriančioms karą ir jo siaubus (dažnai buvo užtariama Ukraina, kitos tautos), minėti ir politiniai, ekonominiai bei ekologiniai pabėgėliai, plėtota ekologinė tema. Pamaldose tarnavo ekumeniniai, įvairių konfesijų (liuteronų, ortodoksų, baptistų, sekmininkų), skirtingų tautų dvasininkai bei dvasininkės. Popiežius Pranciškus pasakė Homiliją apie tylos, įsiklausimo ir bendrystės svarbą Kristaus Bažnyčioje, kaip skirtybėse galime girdėti vieni kitus. Tyloje mokomės išgirsti save, kitus ir Dievą. Pamaldos, atrodo, patvirtino, ką su grupe buvome kalbėję ir patyrę visos kelionės metu. Maldos vigilija apvainikavo mus dvasios ramybe.

Kelionėje visi labai džiaugiamės jautria ekumenine bendryste, noru ne tik įsiklausyti, bet ir padėti vieni kitiems. Reflektuodami savo įspūdžius dauguma minėjo, kad tarp visų Romoje pamatytų įstabių objektų, neįkainuojamų ir širdį jaudinančių šedevrų, kuriais žavisi visas pasaulis, mums brangiausiu perlu, įstabiausiu stebuklu buvo nuoširdi bendrystė, šilta bičiulystė, malda ir pagalba, kurią suteikėme vieni kitiems.

Nuoširdžiai dėkojame gražiai suorganizavusiems kelionę ir sunkiai triūsusiems, kad ji būtų sklandi, bei meistriškai administravusiems kelionės detales Šiaulių vyskupijos Jaunimo centro darbuotojai Laurai Pasavodskytei ir kun. Arūnui Jankauskiui. 💛 😍

Ačiū Dievui už visus ekumeninius draugus ir tikėjimo kelionės piligrimus! 😇

Nuotraukos Gedimino Beržinio, Jūratės Jukštienės ir mano

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kitos publikacijos:

PAUKŠČIŲ PAVASARIS

Guluos su paukščių gaidomis
Keliuos su giesmėmis kas rytą
Meldžiuos, skaitau, darbuojuos…
Giedojimas vis kyla debesin
Parskridę poromis, pasklidę
Ruošia lizdus
Saviems vaikams…

KRISTUS PRISIKĖLĖ!

MIELI BROLIAI IR SESĖS,

šiandien švenčiame didžiausią stebuklą iš visų stebuklų – KRISTAUS PRISIKĖLIMĄ. Šv. Rašte sakoma: „Jis mirė už visus, kad gyvieji nebe sau gyventų, bet Tam, kuris už juos mirė ir prisikėlė.” (2 Kor 5, 15)

Apie save

Esu Šiaulių bažnyčios „Tiesos žodis” pastorė. Į šį Viešpaties pašaukimą atsiliepiau tautos nepriklausomybės atkūrimo išvakarėse, būdama 20 metų mergina (1990 m. pradžioje)…